مراسم سالروز تاسیس صندوق قرض الحسنه کارکنان موسسه

جشن سالروز تاسیس صندوق قرض الحسنه کارکنان خیریه نرجس بمناسبت مبعث رسول اکرم (ص) و اعیاد شعبانیه برگزار شد.

این جشن روز سه شنبه بیست و چهارم اسفند و همزمان با میلاد با سعادت امام حسین (ع)  با حضور همه اعضا به میزبانی مجموعه گردگشگری پلاک ۷ برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیات آسمانی قرآن کریم شروع شد و در ادامه برنامه های متنوع و شادی از جمله اجرای دلنشین گروه سرود غنچه های نرجس توسط کودکان خانه های پناهگاهی و همچنین اجراء آهنگ هایی توسط دو تن از فرزندان سرای نرجس(مرتضی و شهروز) و همچنین برگزاری مسابقه ایی شاد و مهیج بین اعضای این صندوق اجرا شد.

در ادامه این جشن خانم دارایی مسئول صندوق قرض الحسنه نرجس به تشریح عملکرد یکساله صندوق پرداخت و گفت : درصندوق قرض‌الحسنه نرجس تا کنون بالغ بر ۱۰۵ تن از پرسنل شاغل در موسسه  عضو شده و سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود : این صندوق به صورت میانگین در سال تعداد ۲۵ فقره وام معادل ارزش دو میلیارد و دویست میلیون ریال با کارمزد دو درصد به جهت کمک به شرایط زندگی کارکنان پرداخت می کند.

هدایت بهاءالدینی  مدیرعامل موسسه نرجس  و موسس صندوق قرض الحسنه نیز در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت و ارزش های دینی و اخلاقی قرض الحسنه بیان داشت: فرهنگ دستگیری و کمک به نیازمندان از دیرباز در فرهنگ ایرانی وجود داشته است و قرض الحسنه در واقع به معنای این است که از بخشی از مال و دارایی دست کشیدن و دراختیار دیگری قرار دادن است. وی افزود: صندوق قرض‌الحسنه کارکنان نرجس در سال ۱۳۷۷ تاسیس و  قریب به ۲۵ سال با هدف حمایت، سرمایه گذاری و آینده نگری برای اعضای صندوق فعالیت کرده است.

بهاء الدینی گفت: هدف از تشکیل این صندوق ارایه تسهیلات با توجه به میزان و مقدار سرمایه و با رعایت قوانین و مقررات مصوب و به نوعی گردآوری پرسنل موسسه به جهت انجام امورات خیر و گشودن گره ایی از کار هرکدام از این پرسنل خدوم و زحمتکش بوده است.

مدیرعامل موسسه نرجس اظهارکرد : در قرض الحسنه همکاری بصوت تعاون صورت می گیرد و تنها راه  کم کردن فشار روحی از روی کمک گیرنده قرض الحسنه است.

وی به اهداف صندوق قرض الحسنه موسسه نرجس اشارکرد و افزود:  از جمله برنامه های انجام شده توسط صندوق پرداخت هدایا از محل صندوق احسان از قبیل هدیه ازدواج، هدیه تولد، کمک هزینه جهیزیه و مخارج بیمارستانی و  پرداخت مبالغ حمایتی توسط صندوق با تایید هیئت مدیره به اعضایی که دچار بدهی های مالی بوده و یا در شرایط سخت اقتصادی قرار داشتند بوده است.

مراسم سالروز تاسیس صندوق قرض الحسنه از کارمزد وام هایی که در طول سال به اعضاء صندوق پرداخت می گردد هرسال در سالروز تاسیس این صندوق که مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) می باشد برگزار می گردد و در این جشن هدایایی به اعضاء صندوق نیز اهدا می شود.

این صندوق به همت مدیرعامل موسسه نرجس  و مشارکت جمعی از همکاران این موسسه راه اندازی و برای نظارت دقیق برعملکرد صندوق و برنامه ریزی بلندمدت با انتخاب هیئت مدیره هفت نفره  از اعضاء صندوق به فعالیت خود ادامه می دهد.

در پایان این نشست مراسم انتخاب اعضای هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه با کاندیداتوری تعدادی از اعضاء ادامه یافت و با رای گیری توسط همه اعضای صندوق، هیئت مدیره هفت نفره صندوق قرض الحسنه برای مدت سه سال انتخاب شدند.

نمایندگان انتخاب شده عبارتند از: جناب آقای احد الیاسی با 43 رای ، جناب آقای حمیدرضا زمانی با 38 رای ، سرکار خانم لیلا جم زاد با 34 رای ، سرکار خانم اعظم سادات علوی با 28 رای ، جناب آقای  محمد قاسم امین صفایی با 27 رای اعضای اصلی هیئت مدیره و به ترتیب خانم ها منیژه سلطانی با 23 رای ، زهرا دارایی با 19 رای ، آزاده رزمجو با 19 رای بعنوان اعضا علی البدل صندوق انتخاب شدند.