موسسه خیریه مردمی نرجس شیراز – واقعیتها و اتهامات

– نرجس به قلم مسئولین بهزیستی کشور

– نرجس به قلم خیرین داخل و خارج از کشور

– نرجس به قلم مسئولین سیاسی و اجرایی استان و کشور

– نرجس از زبان خانواده های توانخواهان

واقعیت-ها-و-اتهامات-موسسه-نرجس-شیراز-خبرجنوب

به نام خداوند بخشنده مهربان

در پی انتشار مطالبی کذب و غیر مسئولانه در چند روز اخیر در (روزنامه شهر مردم ) و فضای مجازی درخصوص مؤسسه وزین و مردمی نرجس شیراز، این مؤسسه خیریه طبق قانون مطبوعات حق خود می‌داند که در خصوص مطالب و اتهامات وارد شده به این خیریه مردمی مراتب از طریق مراجع قانونی و در جهت تنویر افکار عمومی جوابیه‌ای به شرح ذیل منتشر می نماید.
مؤسسه خیریه مردمی نرجس شیراز به عنوان یک تشکل مردم نهاد و با هدف نگهداری، توانبخشی و خدمت‌رسانی تخصصی به کودکان معلول ذهنی و جسمی بی‌سرپرست است که در سال 1374با همت و حمایت خیرین و نیکوکاران با نظارت سازمان بهزیستی بصورت هیات امنایی تاسیس گردیده است. این موسسه درطول سه دهه خدمت رسانی به معلولین با گسترش شعب نگهداری، درمانی و توانبخشی و افزایش ظرفیت پذیرش معلولین ذهنی و جسمی،به زعم مسئولین بلند پایه بهزیستی کشور و استان و مسئولین سیاسی و اجرایی استان و کشور و خانواده توان‌خواهان به عنوان یک مرکز ممتاز و غیر وابسته به نهاد و یا تشکلی خاص در کشور به یک الگو تبدیل شده است.

این خیریه مردمی این روزها به دلیل نشر اکاذیب و مطالب واهی درگیر حاشیه‌هایی شده است که تاکنون به جهت رعایت اخلاق و خویشتنداری از پاسخ دهی خودداری نموده ولیکن به دلیل وقاهت مطالب بی اساس، به درخواست و تاکید خیرین عزیز و اولیاء محترم معلولین لازم می‌داند درخصوص آن شفاف سازی صورت پذیرفته که به شرح ذیل می‌باشد.
متأسفانه در پی انتشار مطالب کذب و بی اساس در روزنامه (شهرمردم) و متعاقبا در فضای مجازی که به درج عکس بنیانگذار و موسس این مجموعه برخلاف قوانین این مجموعه بر خلاف قوانین نشر اخبار صورت گرفت، منجر به تشویش اذهان عمومی، پرسش‌های خیرین و خانواده معلولین شده است.
اگر شخصی یا نهادی تخلفی مرتکب شده است پس از انجام تحقیقات و تشریفات دادرسی اعم از کیفرخواست و صدور حکم قطعی قضایی در دادگاه و مراجع قانونی و ابلاغ به طرفین با اخذ مجوز از مقامات صالح قضایی و تشخیص مرجع مربوطه امکان رسانه‌ای نمودن در جراید و فضای مجازی وجود خواهد داشت.
و اینجاست که مردم فهیم کشورمان و خیرین نیک‌اندیش دیارمان از مغرضانه بودن این موضوع آگاه و حساسیت نشان می‌دهند. حال به چند نکته دراین خصوص باید توجه کرد و وجدان را قاضی قرار داد.

1.توانبخشی-کودکان-معلول-موسسه-نرجس-شیراز

مؤسسه نرجس یک کانون ممتاز در نگهداری و توانبخشی کودکان معلول به زعم کارشناسان کشوری با رعایت بالاترین استانداردهای روانشناسی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی است که حقیقتا در این دوران سخت اقتصادی خدماتی با این کیفیت و شایسته ارائه دادن جای تحسین دارد. معلولینی که شاید از دید پدر و مادرانی که آنها را به این موسسه سپرده‌اند و هیچ امیدی به زنده ماندنشان نبوده است و اما همین کودکان را وقتی به مؤسسه نرجس سپردند از آنها که فقط نفس می‌کشیدند و زنده بودند، کودکانی پر انرژی شاد و هنرمند و مستقل ساخته است.

کاردرمانی موسسه خیریه نرجس شیراز
کاردرمانی موسسه خیریه نرجس شیراز

کودکانی که می توانند درس بخوانند، مدرسه بروند امور شخصی خود را بدون کمک دیگران انجام دهند. دخترانی که تحت آموزش‌های مربیان مجرب، کدبانو شده‌اند و مادرانه امور مربوط به خود و سایر همنوعان‌شان را انجام می‌دهند.

کودکان معلول در حال درس خواندن در موسسه خیریه نرجس شیراز
کودکان معلول در حال رفتن به مدرسه در موسسه خیریه نرجس شیراز

نرجس در سایه برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت و کارشناسانه و تخصصی در کنار نگهداری این کودکان، رسالت پرورش جسمی، ذهنی و آموزشی آنها را با تعهد و تلاش انجام می‌دهد و همین رشد ملموس کودکان ذهنی که امروز در اکثر برنامه‌های این مؤسسه در اماکن، و مراسم‌هایی که برگزار می‌شود هنرنمایی می‌کنند، سبب شده است که خیرین پا به پای این مؤسسه حمایت خود را ادامه دهند.

گروه سرود غنچه های نرجس در موسسه خیریه نرجس شیراز
خوانندگی توانخواه در موسسه خیریه نرجس شیراز
خوانندگی توانخواه در موسسه خیریه نرجس شیراز
سرود-بچه-ها-موسسه-نرجس-شیراز

نرجس از ۲۸ سال پیش تا کنون روند رو به رشدی داشته است و از چند اتاق در چهارراه هوابرد و خانه‌ای اجاره‌ای در کوی خلبانان معالی آباد به چندین شعبه و مرکز و ساختمان ملکی در قسمت‌های مختلف شیراز رسیده است، که تمامی اموال و دارایی اعم از منقول و غیر منقول تماما به نام موسسه بوده که اسناد و مدارک مستند و مستدل آن موجود می‌باشد.

مدیرعامل-موسسه-نرجس-شیراز

آیا این رشد و توسعه زیرساختی و زیربنایی در بخش‌های نگهداری، توان‌بخشی و درمانی نتیجه اختلاس، پول شویی و تحصیل مال نامشروع است؟ یا نتیجه آینده نگری و سرمایه گذاری و پشتوانه مالی برای کودکان معلول ذهنی و جسمی و استفاده صحیح از کمک‌های خیرین می‌باشد؟!

بخش نگهداری معلولین نرجس 2 موسسه خیریه نرجس شیراز
بخش نگهداری معلولین نرجس 2 موسسه خیریه نرجس شیراز
بخش نگهداری معلولین نرجس 2 موسسه خیریه نرجس شیراز

کودکان معلول ذهنی که شرایط و هزینه‌های نگهداری آنها روز به روز افزایش پیدا کرده و برای خانواده‌هایی که بعضاً دارای یک الی سه معلول می‌باشند به مشکلی لاینحل تبدیل شده است. سرمایه‌گذاری و پشتوانه سازی در قالب طرح‌ها وپروژه‌های مسکونی و درمانی (که همگی اسناد رسمی به نام مؤسسه است) با استفاده بهینه از کمک خیرین و با همراهی آنها با توجه به شرایط متغیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای آینده کودکان معلول ذهنی، امروز به عنوان یک جرم از سوی برخی رسانه‌های غیرمسئول ازآن یاد می‌شود.

7. همراهی توانخواه-موسسه نرجس شیراز

آیا ساخت واحد مسکونی مناسب برای کارکنان، پدریاران و مادریارانی که حتی تصور داشتن خانه در رؤیاهایشان جایی نداشت و از ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند با سرمایه و امکانات خودشان و گرفتن تسهیلات بانکی و با راه اندازی تعاونی مسکن در این مؤسسه، این اتفاق مهم رخ داده است نتیجه حیف و میل است؟
کدام مؤسسه چنین خدمتی برای کارکنانش انجام داده است تا این قشر زحمت کش با خیالی آسوده به نگهداری کودکان معلول ذهنی و جسمی بپردازند.؟!

2.کودکان-معلول-ذهنی-و-جسمی-موسسه-مردمی-نرجس-شیراز

در خصوص موضوع مطرح شده با عنوان املاک مؤسسه و درآمد نامشروع باید سؤال کرد، آیا مدیرعامل مؤسسه نرجس که خود بانی و مؤسس این خیریه مردمی است و با سابقه بیش از 28 سال مدیریت در بهزیستی استان و شهرستان‌های فارس که همواره به پاک دستی معروف بوده است، از زمین ها و املاک مؤسسه چیزی به نام فرزندان یا خودش انتقال داده است؟ یا روز به روز به پشتوانه این کودکان افزوده است؟!
موضوعی که در برخی از رسانه‌ها بدون داشتن حتی یک سند و مدرک به آن اشاره شده است، در صورتی که تمامی املاک و مستغلات مؤسسه نرجس طبق اسناد رسمی به نام مؤسسه خیریه نرجس شیراز است و هیچ ملک یا املاکی وجود ندارد که سند آن به نام مدیر عامل یا یکی از بستگان ایشان باشد. اگر ملکی وجود دارد پس اسناد آن را منتشر نمایند تا ما هم بدانیم.
مدیرعامل این تشکل مردم نهاد خود جانباز دفاع مقدس بوده و اعتقاد به خدمت به مردم از وی یک مدیر نمونه در سال‌های تصدی مدیریت در بهزیستی شیراز ساخته است، و با راه اندازی موسسه خیریه مردمی نرجس شیراز با هدف نگهداری کودکان معلول ذهنی و بی‌سرپرست توانسته است برای بیش از 220 نفر نیروی زن و مرد که بخش اعظم آنها از خانواده‌های نیازمند و زنان سرپرست خانوار، جوانان تحصیل کرده، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، هستند ایجاد اشتغال پایدار نماید.

جشن تولد برای توانخواهان در موسسه مردمی نرجس شیراز:

برگزاری جشن توسط خیرین در موسسه خیریه نرجس شیراز

مراسم ماه مبارک رمضان در موسسه مردمی نرجس شیراز:

برگزاری مراسم افطاری در موسسه خیریه نرجس شیراز
برگزاری مراسم افطاری در موسسه خیریه نرجس شیراز
برگزاری مراسم افطاری در موسسه خیریه نرجس شیراز
برگزاری مراسم افطاری در موسسه خیریه نرجس شیراز

چگونه می‌توان با این دیدگاه، سرمایه‌های کودکان وکمک‌های خیرین که همیشه ناظر و آگاه به فعالیت‌های این مؤسسه هستند را در جایی دیگر صرف کرده و برای امور شخصی استفاده کند. مگر می‌شود سرمایه معلولین و کودکان بی‌سرپرست را صرف امور شخصی کرد و از سوی دیگر شاهد توسعه، سرمایه گذاری و گسترش یک موسسه نیز باشیم!؟
طبق کدام سند و مدرک اعلام کرده‌اند که پوشک‌ها و شیر خشک اهدایی خیرین در بازار فروخته شده و با آن املاک و مستغلات شخصی خریداری شده است. اگر ملکی به این صورت خریداری شده یا سندی دال بر فروش این اقلام در بازار وجود دارد ارائه شود. اگر شیرخشک‌ها وپوشک‌ها دربازار فروخته می‌شد پس چگونه کودکان نرجس در این سال‌ها تغذیه شدند و نگهداری آنها با بهترین شرایط صورت گرفته است.

8.توانخواه-موسسه نرجس شیراز

در بخشی از مطالب منتشر شده از زبان شخصی بیان شده است که برادرش از خیرین بزرگ موسسه هستند و چهار سال پیش مبلغ 150 میلیون تومان پوشک خرید و به موسسه اهدا نموده است. اول اینکه اگر مدرکی دال براین میزان کمک به موسسه دارد را منتشر کند و دوم اینکه طبق اسناد واحد مشارکت این موسسه میزان کمک ایشان و برادرشان به موسسه بسیار ناچیز می‌باشد و مابقی روایت‌ها نیز همگی جعلی و ساختگی است و هیچ‌کدام منبع موثقی درخصوص گفته‌هایشان وجود ندارد. موید اظهارات و مستندات مبنی بر کذب و واهی و بی‌اساس بودن مطالب اعلامی توجه به قاعده فقهی البینته علی المدعی است که مبرهن و آشکارا بیان می‌نماید این شخص مدعی است که می‌بایست ادعای خویش را به اثبات رساند و در صورت صحت اظهارات مشارالیه کلیه اسناد و مدارک آن ارائه شود. در بخشی از اظهارات ایشان اعلام داشته‌اند که قرار بوده است فرزند ایشان بصورت ویژه نگهداری شود. سوال اینکه چرا؟ برای چه؟؟؟
بهتر است بجای اینگونه مطالب غیر واقعی، کمک هزینه نگهداری یا شهریه کیس مورد نظر پرداخت شود تا حق کودکان یتیم و بی‌سرپرست برگردنشان نماند.

3.بازی-توانخواهان-موسسه-نرجس-شیراز

در خصوص بسته بودن، دست و یا پای برخی از کودکان باید اعلام داشت این امر یک امر تخصصی و کارشناسی می‌باشدکه طبق نظر روان پزشک و روان‌شناس، کودکان معلول شدید ذهنی با اختلال رفتاری شدید به جهت حفظ سلامتی آنان و دیگر کودکان که با کوبیدن سر به میله‌های تخت، دیوار و انداختن خود از ارتفاع باعث آسیب شدید جسمی به خود و یا با حمله به دیگر کودکان زمینه بروز حادثه‌ای را فراهم می‌کنند، ساعاتی در شبانه‌روز طبق نظر کارشناسان مربوطه باید بسته باشند. که این امر به دلیل تخصصی بودن موضوع نمی‌تواند تحت نظر سلیقه‌ای افراد و غیر متخصص صورت پذیرد چرا که برابر مستندات کودکان و معلولان در این مرکز به چندین دسته تقسیم که از جمله آن، کودکان خود آزار و دگر آزار و هرزه خوار بوده که بر مبنای شرایط جسمی ایشان زیر نظر پزشک و روان‌شناس متخصص این امر صورت می‌پذیرد. مفتخریم اعلام نماییم که در حال حاضر از 250 نفر معلول که در این موسسه نگهداری می‌شود حتی یک مورد هم زخم بستر نداریم.

9.شیرخوردن-توانخواه-موسسه نرجس شیراز

در موردی به فروش گوشت و خرید املاک و سرمایه‌های شخصی اشاره شده است که باید بیان داشت:

بیان این گونه مطالب دلیل بر عدم آگاهی از اساس نامه موسسه و دستور صریح قرآن آیه مبارک شماره 152 از سوره انعام که بیان میفرماید:

وَلَا تَقْرَبُوا مَالَ الْیَتِیمِ إِلَّا بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ حَتَّى یَبْلُغَ أَشُدَّهُ وَأَوْفُوا الْکَیْلَ وَالْمِیزَانَ بِالْقِسْطِ لَا نُکَلِّفُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا وَلَوْ کَانَ ذَا قُرْبَى وَبِعَهْدِ اللَّهِ أَوْفُوا ذَلِکُمْ وَصَّاکُمْ بِهِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ

ترجمه: و به مال یتیم جز به روشی که نیکوتر است، نزدیک نشوید تا به حدّ بلوغِ [بدنی و عقلیِ] خود برسد، و پیمانه و ترازو را بر اساس عدالت و انصاف کامل و تمام بدهید؛ هیچ کس را جز به اندازه توانش تکلیف نمی کنیم؛ و هنگامی که سخن گویید، عدالت ورزید هر چند درباره خویشان باشد، و به پیمان خدا وفا کنید؛ خدا این [گونه] به شما سفارش کرده تا پند گیرید. (۱۵۲)

در برهه ای از زمان قبل از سال 1395 کمک‌های خیرین در قالب گوشت فراتر از نیاز کودکان مؤسسه بوده است. از سوی دیگر در همین زمان مؤسسه با کمبود اقلام حیاتی از جمله، شیر خشک، دارو  و …‌ رو به رو بوده است لذا با استناد به ماده 22 اساسنامه قبلی و ماده 25 اساسنامه جدید که با استفتاء از مراجع تقلید  بصورت کتبی مبنی بر تعیین وضعیت اقلام مازاد از جمله گوشت، نظر به تبدیل به احسن داده تا سایر اقلام مورد نیاز کودکان فراهم گردد.

در خصوص تسهیلات دریافتی از بانک‌‌ها باید عنوان داشت، این موسسه به استناد ماده 2 اساسنامه خود نیز همچون سایر مؤسسات دولتی و غیر دولتی طبق قوانین بانکداری کشور اقدام به دریافت تسهیلات و بازپرداخت اقساط آن نموده است. تسهیلاتی که صرف تکمیل پروژه‌ها و تأمین تجهیزات مراکز نگهداری و درمانی شده است و رانت و برداشت شخصی نیز درمیان نبوده است و همه اسناد دریافت تسهیلات در بانک و مؤسسه موجود است.

4.ساخت-و-ساز-نرجس-4-موسسه-نرجس-شیراز

مدیرعامل موسسه نرجس با تعامل مثبت و جلب اعتماد خیرین زمینه رشد و توسعه مؤسسه نرجس در حوزه درمان با هدف ارائه خدمات تخصصی درمانی به کودکان معلول، با احداث درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی نرجس با  زیر بنای 1940 متر مربع در شش سطح و هزینه‌ای بالغ بر 790 میلیون تومان در سال 1392 در منطقه والفجر شیراز گام بلندی را برای اهالی محترم شهرک والفجر و شهرک‌های اقماری و  کودکان معلول برداشت تا این کودکان ضمن دریافت خدمات تخصصی در محل نگهداری از فشارها و هزینه‌های انتقال و حضور در مراکز درمانی شهر بی نیاز گردند. این درمانگاه درکنار ارایه خدمات تخصصی به کودکان معلول به عنوان یک پروژه درآمدی جهت معلولین نیز دیده شده است تا هزینه‌های کادر درمانی ارایه دهنده خدمات به معلولین را نیز پاسخگو باشد.

حمام عمومی معلولین سرای نرجس:

حمام بخش نگهداری شعبه دو موسسه خیریه نرجس شیراز

رختشویخانه موسسه نرجس:

لاندری شعبه دو موسسه خیریه نرجس شیراز

خیاط خانه موسسه نرجس:

خیاط خانه شعبه دو موسسه خیریه نرجس شیراز

بخش رادیولوژی درمانگاه نرجس:

رادیولوژی دامانگاه موسسه خیریه نرجس شیراز

تست ورزش بخش قلب و عروق درمانگاه نرجس:

اتاق متخصص قلب درمانگاه موسسه خیریه نرجس شیراز

بینایی سنجی درمانگاه نرجس:

چشم پزشکی و بینایی سنجی درمانگاه موسسه خیریه نرجس شیراز

آیا احداث مرکز شماره دو نرجس در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع و زیر بنای 4643 مترمربع در سه سطح و هزینه‌ای بالغ بر 27 میلیارد تومان ( از سال 1398 الی 1402) در شهر صدرا که کل هزینه‌های ساخت توسط خیرین تأمین و در جای خود هزینه شده است، شوق خدمت و رشد کودکان معلول را نشان می‌دهد یا تلاش برای مال اندوزی و ثروت اندوزی است؟

ساخت موسسه خیریه نرجس شعبه دو در صدرا
ساخت موسسه خیریه نرجس شعبه دو در صدرا
ساخت موسسه خیریه نرجس شعبه دو در صدرا

ویدیو ساخت موسسه نرجس شعبه 2 در شهر جدید صدرا:

ساختمان موسسه خیریه نرجس شعبه دو در صدرا
ساختمان موسسه خیریه نرجس شعبه دو در صدرا
محوطه موسسه خیریه نرجس شعبه دو در صدرا
10.نرجس2صدرا-موسسه نرجس شیراز

در تمامی برنامه‌هایی که در این مؤسسه با حضور خیرین برگزار شده است هدف اصلی ارائه گزارش عملکرد با محوریت درآمد و هزینه بوده است تا برای خیرین همه چیز شفاف باشد.

اجرای باران و مهدیه در مراسم هتل شیراز موسسه خیریه نرجس شیراز
همایش خیرین هتل شیراز فروردین 1403-موسسه خیریه نرجس شیراز
مدیریت محترم هتل شیراز در همایش موسسه خیریه نرجس شیراز

آیا فرزند ایشان که به او نیز اتهاماتی وارد شده است و در این مؤسسه درکنار ۲۰۰ نیروی دیگر مشغول به کار می‌باشد. با سرمایه موسسه به عیش و نوش مشغول است؟ فرزند مدیرعامل این مؤسسه مثل سایر کارکنان در این مجموعه به کارمشغول است و برای اهداف مقدس مؤسسه می‌کوشد و حقوق ایشان مانند دیگر کارکنان با توجه به تخصصشان برمبنای قانون کار می‌باشد.
رسانه‌ای که اخبار تخلفات سنگین مدیرعامل مؤسسه نرجس را با آب و تاب منتشر می‌کند چرا سندی ارائه نمی‌کند ؟؟  چند بار از این مؤسسه و کودکانش و خدماتش به این فرشتگان آسمانی دیدن کرده است؟؟
چند دقیقه در این فضایی که مادریاران، پدریاران و پرستاران نرجس کار می‌کنند می‌توانند بمانند و سختی کار آنها را درک کنند؟
چقدر از اهمیت وجود مراکزی همچون نرجس در جامعه آگاهند، که با نگهداری از کودکان معلول آنان  زمینه بازگشت خانواده به جامعه را فراهم ساخته؟ همه ما معتقدیم اگر حتی در مجموعه نرجس تخلفی صورت گرفته است باید با عدالت و بررسی تمامی شواهد و قرائن و توسط مراجع قضایی بررسی شده و به آنها رسیدگی شود. ولی آیا  شنیدن و انعکاس سخنان مدیرعامل این مؤسسه که از ایشان به عنوان متهم یاد می‌شود وظیفه رسانه‌هایی که خبر تخلف و اتهامات آنها را منتشر می‌کنند رسالت خبری و اطلاع رسانی نیست؟ آیا دعوت از اصحاب رسانه در جهت تنویر افکار عمومی، سرپوش گذاشتن بر روی تخلفات است که در مطلب روزنامه شهر مردم از آن برای جلوگری از عدم پوشش تخلفات سخن می‌راند. تخلفات را رسانه باید تشخیص دهد یا قاضی و قانون؟ اگر تخلفی صورت گرفته است چرا مدیریت مؤسسه با دعوت از اصحاب رسانه سعی در شفاف سازی و آگاهی بخشی مردم دارد؟
اگر رسالت یک رسانه بجای بازتاب واقعیت‌ها دخالت در امور قضایی و قانونی است، پس در خصوص نگهداری کودکان معلول ذهنی و جسمی هم ورود کرده و برای آن راهکار ارایه دهد.

موسسه نرجس با پشتوانه سازی و سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار توانسته است به حیات خود در بدترین شرایط اقتصادی ادامه دهد. که اگر نبود هوش ودرایت مدیریت این مجموعه مطمئنا سال‌ها قبل و با وقوع بحران‌های اقتصادی به تعطیلی کشیده شده بود و بیش از دویست و پنجاه کودک معلول و دویست کارمند این مجموعه یا باید به خانه‌هایشان بر می‌گشتند و معضلات و مشکلات خانواده‌ها در نگهداری آنها را صد برابر می‌کردند و یا آنهایی که از نعمت خانواده محروم بودند در گوشه و کناری بدون هیچ زمینه رشد و شکوفایی عمر را تا وقت مرگ می‌گذراندند.

پیگیری‌های لازم توسط وکلای مؤسسه برای اتهامات و پرونده‌هایی که در محاکم قضایی تشکیل شده است صورت گرفته و خواهد گرفت، اما چرا هر چند یکبار خبری در رسانه‌های غیر مسئول منتشر می‌شود و فضای مجازی کور کورانه و با کپی برداری بدون کوچک‌ترین آگاهی و درکی از موضوع به آن دامن می‌زند و با آبروی افراد بازی می‌کنند؟
موسسه نرجس اعلام می‌کند در هر موضوعی که اذهان مخاطبین و مردم نسبت به آن سؤالی دارند این آمادگی را دارد که با اسناد و مدارک موجود به آن پاسخ داده و شفاف سازی صورت گیرد.
نرجس و کودکانش این روزها نیازمند بیشترین حمایت و همراهی‌اند زیرا که هزینه نگهداری و توانبخشی و درمانی هر نفر با بررسی و محاسبه‌ی هزینه‌های سال 1402 در ماه با توجه به شرایط اقتصادی بالغ بر 17 میلیون تومان است که جوسازی‌های اخیر می‌تواند به شرایط کمک خیرین از یک سو و شرایط نگهداری این کودکان معصوم لطمه‌های فراوانی بزند. خیرین و حامیان فهیم کودکان نرجس خوب می‌دانند که اگر در این مجموعه اختلاس و تخلف مالی و دزدی و دیگر تخلفات رخ می‌داد، امروز نه مرتضی نه باران و نه مهدیه و نه شهروز و نه گندم وضع کنونی را نداشتند و نه این امکانات و تجهیزات و فضای نگهداری و توان‌بخشی و درمانی. اینها نتیجه خدمت و صرف وقت برای معلولین است و نه اختلاس و مال اندوزی.
با صبر و حوصله و قاضی کردن  وجدان خویش و امید به اجرای عدالت و احترام  به شعور و فهم جامعه به آینده کودکان معلول و معصوم هموطن بیندیشیم و بجای شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی به یاری این کودکان بشتابیم.
یادآوری:
ضمن سپاس از مطبوعات وزین و خبرنگاران صدیق که جهت تنویر افکار جامعه شرافتمندانه کاوش می‌کنند، لذا جهت شفاف سازی و تکذب ادعای خبرنگار روزنامه شهر مردم، نمونه‌هایی از دست نوشته‌های مسئولین بلند پایه سازمان بهزیستی کشور و مسئولین استانی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در مقاطع مختلف تقدیم نیک‌اندیشان و مردم خوب و فهیم کشورمان می‌نماییم و امید داریم رسانه‌ها شرف قلم را به هیچ بهانه‌ایی از یاد نبرند و گویای حق باشند و مدافع حق.

آنچه که باید در رابطه با نرجس بدانید:

نرجس به قلم مسئولین بهزیستی کشور:

1.مسئولین-بهزیستی-کشور---موسسه-نرجس-شیراز
3.مسئولین-بهزیستی-کشور---موسسه-نرجس-شیراز
2.مسئولین-بهزیستی-کشور---موسسه-نرجس-شیراز
4.مسئولین-بهزیستی-کشور---موسسه-نرجس-شیراز
5.مسئولین-بهزیستی-کشور---موسسه-نرجس-شیراز
7.مسئولین-بهزیستی-کشور---موسسه-نرجس-شیراز

نرجس به قلم مسئولین اجرایی و سیاسی کشور و استان فارس:

16.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
1.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
3.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
4.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
6.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
7.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
8.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز2
9.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
10.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
11.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
12.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
13.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
15.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
17.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
18.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
19.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
20.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
21.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
22.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
23.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
24.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
25.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
26.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
27.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
28.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
29.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
30.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
31.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
32.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
33.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
34.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
35.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
36.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز2
37.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
39.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
40.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
41.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
42.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
43.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
44.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
45.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
46.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
47.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
48.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
49.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
50.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
51.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
52.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز

نرجس به قلم هموطنان نیکوکار خارج از کشور:

1.خیرین-خارج-از-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
3.خیرین-خارج-از-کشور-موسسه-نرجس-شیراز2
4.خیرین-خارج-از-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
5.خیرین-خارج-از-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
6.خیرین-خارج-از-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
7.خیرین خارج از کشور-موسسه نرجس شیراز
2.خیرین-خارج-از-کشور-موسسه-نرجس-شیراز

نرجس از قلم مدیران کل بهزیستی استان فارس:

3.مدیران-کل-بهزیستی-استان-فارس-موسسه-نرجس-شیراز
1.مدیران-کل-بهزیستی-استان-فارس-موسسه-نرجس-شیراز
2.مدیران-کل-بهزیستی-استان-فارس-موسسه-نرجس-شیراز
4.مدیران-کل-بهزیستی-استان-فارس-موسسه-نرجس-شیراز
6.مسئولین-بهزیستی-کشور---موسسه-نرجس-شیراز
11.مسئولین-بهزیستی-کشور---موسسه-نرجس-شیراز
8.مسئولین-بهزیستی-کشور---موسسه-نرجس-شیراز
9.مسئولین-بهزیستی-کشور---موسسه-نرجس-شیراز
10.مسئولین-بهزیستی-کشور---موسسه-نرجس-شیراز
2.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
5.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
14.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
38.مسئولین-اجرایی-و-سیاسی-کشور-موسسه-نرجس-شیراز

نرجس از قلم هنرمندان و ورزشکاران کشور:

1.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
2.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
3.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
4.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
5.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
6.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
7.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
8.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
9.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
10.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
11.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
12.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
13.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز
14.هنرمندان-و-ورزشکاران-کشور-موسسه-نرجس-شیراز

نرجس از زبان خانواده های توانخواهان:

سخنرانی والدین توانخواه در مراسم روز معلولین در موسسه نرجس شیراز:

خبرهای موسسه نرجس شیراز