عیادت صمیمانه‌ی مدیر و کارکنان مؤسسه‌ی نرجس از دکتر محمدحسن شیخ الاسلامی

رکورددار مهربانی و انسان­‌دوستی

جشن رمضان مؤسسه‌ی خیریه‌ی نرجس، هرساله با حضور خیّرین نیک‌اندیش این سرای مردمی برگزار می‌شود. در این میان برخی از خیّرین همچون ستارگان پرنور، روشنی‌بخش این محفل انسان‌دوستانه هستند. بی‌شک آقای دکتر محمدحسن شیخ‌الاسلامی یکی از آن ستارگان پرفروغ است که امسال، برخلاف سال‌های گذشته به‌دلیل بیماری در این محفل غایب بود. از همین‌رو و به‌منظور قدردانی از این خیّر بزرگوار، مدیرعامل و مسئولان مؤسسه‌ی خیریه‌ی نرجس با حضور در منزل ایشان از این چهره‌ی برجسته‌ی علمی و انسانی عیادت کردند.

بهاءالدینی مدیرعامل مؤسسه‌ی نرجس، ضمن ابراز خوشحالی از سلامت دکتر شیخ‌الاسلامی گفت: درحقیقت صاحبان اصلی سرای نرجس، شما خیّرین بزرگوار هستید، شما که در همه‌جا یار و یاور این سرای مردمی بوده‌اید. زندگی شما به‌عنوان کسی که بیش‌ترین آمار اهدای خون را دارد، می‌تواند الگو وسرمشق انسان‌دوستی، فداکاری و کمک به هم‌نوع باشد.

دکتر شیخ‌الاسلامی در جریان این دیدار، ضمن خیرمقدم به عیادت‌کنندگان گفت: بسیار خرسندم که امروز در خدمت شما بزرگواران از مؤسسه‌ی نرجس هستم، مؤسسه‌ای که در آن کار خدایی و صحیح انجام می‌شود. خدمت‌رسانی به افرادی که توانایی لازم را ندارند از برترین کارهاست.

شیخ‌الاسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوه‌ی کمک‌رسانی امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع) به نیازمندان گفت: حضرت علی(ع) شب‌هنگام و دور از چشم مردم به نیازمندان کمک می‌کردند و به‌صورت ناشناس به آن‌ها یاری می‌رساندند. همان‌طور که مستحضرید بهترین نوع کمک‌کردن که در نزد خداوند جایگاه بالایی دارد، کمک‌هایی است که مخفیانه و بدون اطلاع افراد انجام می‌شود.

یکی از مصادیق کامل این مسئله، اهدای خون است. من وقتی خون اهدا می‌کنم، نمی دانم این خون به چه کسی می‌رسد، همچنین گیرنده‌ی خون نیز نمی‌داند این خون را چه کسی اهدا کرده است.

در پایان این دیدار بهاءالدینی ضمن دعوت مجدد از دکتر شیخ الاسلامی برای حضور در مؤسسه‌ی نرجس، طول عمر و تندرستی را برای ایشان آرزو کرد.

 زندگی‌نامه:

محمدحسن شیخ‌الاسلامی (متولد ۱۳۱۳، شیراز) رکورددار اهدای خون است. وی دارای مدرک دکترای پزشکی، متخصص پاتولوژیکلینیکال و سرژیکال (آسیب‌شناسی بالینی و تشریحی) از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فوق‌تخصص ایمونوهماتولوژی (ایمن‌شناسی و انتقال خون) از دانشگاه لندن است.

عیادت صمیمانه‌ی مدیر و کارکنان مؤسسه‌ی نرجس از دکتر محمدحسن شیخ الاسلامی
عیادت صمیمانه‌ی مدیر و کارکنان مؤسسه‌ی نرجس از دکتر محمدحسن شیخ الاسلامی
عیادت صمیمانه‌ی مدیر و کارکنان مؤسسه‌ی نرجس از دکتر محمدحسن شیخ الاسلامی

تحصیلات:

دکتر شیخ‌الاسلامی پس از اتمام دوره‌ی پزشکی در دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، دوره‌ی فیزیک پزشکی خود را در maxplank آلمان گذرانده است. ایشان دوره‌ی تخصص خود را در رشته‌ی پاتولوژی کلینکال سرجیکال دانشگاه علوم پزشکی شیراز گذراند و برای اخذ درجه‌ی فوق تخصص در رشته‌ی blood transfusion   و immunohematogooy به دانشگاه لندن اعزام و موفق به اخذ عضویت نظام‌پزشکی بریتانیا شد. شیخ‌الاسلامی پس از بازگشت به ایران، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌عنوان استادیار بخش پاتولوژی مشغول به فعالیت شد. دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال‌های ۱۳۵۶و۱۳۵۸ از ایشان به‌عنوان استاد نمونه تقدیر کرد.

افتخارات:

دکتر شیخ‌الاسلامی در سال ۱۳۸۲با بیش از ۱۹۲بار اهدای خون و در هر مرتبه cc500) معادل ۹۲ لیتر خون) به رکورد جهانی دست یافت. شیخ‌الاسلامی که به‌واسطه‌ی فعالیت‌های ارزشمند علمی‌تخصصی خود پیش از این نیز با عنوان پزشک نمونه‌ی کشوری شهرت داشت با کسب رکورد بی‌نظیر جهانی در اهدای خون، لقب «سلطان اهدای خون» گرفت و تندیس عشق و ایثار و همچنین نشان عالی سازمان انتقال خون را کسب نمود.

کتاب رکوردهای گینس در سال ۲۰۰۳ نام ایشان را در ردیف رکوردهای جهان به ثبت رساند. در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان پزشک برگزیده‌ی کشور، در همایش سی‌سال سلامت، موفق به دریافت نشان افتخار از رئیس‌جمهور وقت شد. شیخ‌الاسلامی با بیش از ۱۹۰بار اهدای خون (معادل خون ۶ انسان) همچنان در صدر رکوردهای جهانی اهدای خون است.