بازدید مسئولان بلندپایه‌ی استان، از مؤسسه‌ی خیریه‌ی نرجس شیراز در هفته‌ی بهزیستی

این دیدار با حضور آقایان مهندس تبادار استاندار محترم فارس، مهندس رضایی نماینده‌ی محترم مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مهندس پژوهش‌ جهرمی معاون سیاسی‌-امنیتی و اجتماعی استانداری، دکتر موسوی مدیرکل سازمان بهزیستی فارس و معاونان ایشان انجام و از بخش نگهداری مؤسسه آغاز شد. پس از آن استاندار محترم و هیأت همراه از خانه‌ی پناهگاهی و درمانگاه فوق تخصصی نرجس، نیز بازدید کردند.

بهاءالدینی مدیرعامل مؤسسه‌ی خیریه‌ی نرجس، ضمن عرض خیرمقدم به استاندار فارس و دیگر مسئولان گفت: معلولینی که در سرای نرجس نگهداری می‌شوند، همه فرزند این وطن هستند و حق دارند از همه‌ی حقوق شهروندی برخوردار شوند، علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده و با وجود بهره‌مندی اکثر اقشار و افراد جامعه از طرح هدفمندی یارانه‌ها، متأسفانه کودکان بی‌سرپرست این مرکز، از دریافت یارانه‌ی دولتی محروم مانده‌اند. از سوی دیگر نگهداری و توان‌بخشی کودک معلول ذهنی و جسمی کاری بسیار پرهزینه است و باتوجه به هزینه‌ی سرانه‌ی نگهداری که در سال97 ماهانه حدود 3میلیون تومان برای هر معلول درنظرگرفته شده، یارانه‌ی پرداختی سازمان بهزیستی مطمئناً پاسخ‌گوی هزینه‌ی ارائه‌ی خدمات نیست.

بازدید مسئولان بلندپایه‌ی استان، از مؤسسه‌ی خیریه‌ي نرجس شیراز در هفته‌ی بهزیستی

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مؤسسه‌ی نرجس با لطف خداوند و همت خیّران بزرگوار، عملیات ساخت شعبه‌ی دوم خود را در شهر صدرا آغاز کرده است. پروژه‌ای با شش‌هزار متر مربع زیربنا که می‌تواند، علاوه‌بر نگهداری و توان‌بخشی 250معلول ذهنی و جسمی و کاهش معضلات اجتماعی، برای بیش از 200نفر شغل ایجاد کند.

همچنین طرح توسعه‌ی مرکز شماره‌ی یک با وسعت چهارهزار مترمربع به‌عنوان خانه‌های کوچک پناهگاهی معلولینی که به‌صورت مستقل نگهداری می‌شوند، از دیگر طرح‌هایی است که همت شما می‌تواند موجب تسریع در ساخت آن‌ها شود.

تبادار، استاندار محترم فارس نیز، در جریان بازدید از مؤسسه‌ی نرجس گفت:

دست‌اندرکاران این مجموعه، با صبر، شکیبایی و عشق درونی، وظیفه‌ی خطیر نگهداری از معلولین را انجام می‌دهند که این کار آنان، شایسته‌ی تقدیر است. وی با بیان اینکه نگهداری از معلولین وظیفه‌ی دینی، اخلاقی و نوع‌دوستی افراد در یک جامعه است، یادآور شد: حد اعلای نوع‌دوستی و اوج جایگاه یاری‌رساندن به هم‌نوع در خدمات‌رسانی به معلولین متبلور می‌شود.

ایشان در پاسخ به درخواست مدیرعامل مرکز خیریه‌ی نرجس، مبنی‌بر پرداخت یارانه به کودکان معلول زیر پوشش این خیریه گفت: موضوع پرداخت یارانه‌ی کودکان بی‌سرپرست معلول که در مجموعه‌ی نرجس نگهداری می‌شوند، به‌عنوان یک حق قانونی تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

تبادار با اشاره به طرح توسعه‌ی مرکز خیریه‌ی نرجس در ساختمانی با زیربنای شش‌هزار متر مربع در شهر صدرا و ساختمان دیگری با مساحت چهارهزار متر مربع در محل فعلی مجموعه، افزود: برای اجرای طرح توسعه و گسترش خدمات مرکز، پیگیری‌های لازم برای پرداخت تسهیلات با اقساط بلندمدت و همچنین استفاده از کمک‌هایی که در قالب قانون برای سازمان‌های مردم‌نهاد تعیین شده، به عمل می‌آید.

وی تأکید کرد: مدیریت ارشد استان، در کنار دست‌اندرکاران مجموعه‌ی خیریه‌ی نرجس، هرگونه همکاری لازم را برای حل مشکلات این مجموعه، در دستور کار قرار می‌دهد.

ایشان در ادامه با تأکید بر اهمیت برنامه‌محوری در امور خیریه، از دست‌اندرکاران مؤسسه‌ی خیریه‌ی نرجس خواست، برای ادامه‌‌ی کار این مجموعه‌ی برجسته، پشتوانه‌های لازم را با برنامه‌ریزی صحیح ایجاد کنند.

استاندار فارس، همچنین دوام منابع و ایجاد درآمدهای پایدار در اداره‌ی امور مراکز خیریه‌ی نگهداری از معلولین را بسیار مهم دانست و گفت: باید زمینه‌های لازم برای ایجاد اشتغال معلولین و منابع پایدار درآمدی در برنامه‌ی بلندمدت مدیریت مراکز و مجموعه‌های خیریه‌ی نگهداری از معلولین در نظرگرفته شود.

وی افزود: در استان فارس افراد نیک‌اندیش و خیّر در ابعاد مختلف درمان، نگهداری از معلولین، امور آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و دیگر زمینه‌های خیر، فعال هستند؛ اما با وجود این سرمایه‌ی اجتماعی بزرگ در استان، نباید از ایجاد درآمدهای پایدار و اشتغال‌زایی برای معلولین غافل شد.

مهندس رضایی نماینده‌ی محترم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز، ضمن تقدیر و تشکر از کار بزرگ و خدمت‌رسانی صحیح مؤسسه‌ی نرجس گفت: به‌واسطه‌ی شرایط شغلی، از مرکزهای مختلفی در استان‌های مختلف بازدید داشته‌ام، بدون تعارف هیچ‌یک از مراکز را در سطح مؤسسه‌ی نرجس نمی‌توان دید. وقتی کاری به شخصی سپرده می‌شود، وی باید در این کار متخصص باشد، جناب بهاءالدینی اَلْحق‌و‌الانصاف با تمام وجود، در خدمت معلولین است و با آن سابقه‌ی درخشانی در مدیریت بهزیستی، باعث شده که امروز مؤسسه‌ی نرجس، یکی از مراکز نمونه‌ی کشوری در امر خدمت‌رسانی به معلولین باشد.

دکتر موسوی مدیرکل محترم بهزیستی فارس نیز، ضمن اشاره به خدمات مختلف ارائه‌شده‌ی مؤسسه‌ی نرجس، بیان داشت:

درواقع نرجس برند بهزیستی استان فارس است، اگر حمایت‌های لازم از این مجموعه انجام شود، همه‌ی ما شاهد پیشرفت سطح بهزیستی استان خواهیم بود، مؤسسه‌ی نرجس به‌عنوان مرکزی ممتاز، که خدمات شایسته‌ای به جامعه‌ی هدف ارائه می‌دهد، شناخته شده است و این شناخت موجب شده تا بتواند اعتماد مردم را کسب کند.